Del món al museu. Disseny de producte, patrimoni cultural

Permanent

En gairebé tot el que fem al llarg del dia utilitzem un o més objectes. Si volem seure utilitzem una cadira, per fer la bugada una rentadora, per veure’ns-hi encenem un llum..., objectes de múltiples dissenys i funcions que ens han acompanyat al llarg de la vida i que ens mostren que a mesura que el món canvia també ho fan els objectes.

Com és, doncs, que uns determinats objectes i no d’altres passen a formar part de la col·lecció del Museu? Cadascuna de les peces exposades són considerades una mostra representativa del disseny del seu temps, de les diverses aportacions materials i tècniques proposades pels seus autors, així com del seu ressò sociocultural.

El disseny de producte és un dels nostres grans patrimonis culturals. Perquè quan posem la mirada en Barcelona o en Catalunya, ara o d’aquí a uns anys, només podrem entendre com vam viure si coneixem aquells objectes que vam tenir al nostre costat, alguns d’ells avui patrimoni del Museu.

Continguts

Col·lecció de Disseny de producte

Comissari/a

Pilar Vélez, Teresa Bastardes, Rossend Casanova

Número de peces

Superfície

550 m2

Espai

1a planta

Preus

Entrada general: 6 €
Entrada reduïda: 3 €

DESCARREGAR FULL DE SALA

Mitjà col·laborador:

Àmbits de l'exposició

• Referència

Alguns objectes sobresurten per la seva significació, d’altres per la rellevància històrica o sociocultural.

• Materialitat

Materials i tècniques són els elements bàsics amb què els dissenyadors desenvolupen els seus projectes.

• Context

Quan la societat accepta els objectes, sovint perduren dins del mercat.

• El disseny a la ciutat

Aquest àmbit de l’exposició convida al visitant a explorar la ciutat amb una mirada centrada en els valors de disseny del objectes del nostre entorn urbà

Activitats relacionades

• Itineraris temàtics