Futurs pastorals. Les migracions de la llana

Pop-up
-

Materfad, en col·laboració amb Eina Obra, presenta Futur pastoral. Les migracions de la llana, una exposició que aborda la tensa actualitat de la llana i destaca la vitalitat d'artistes i col·lectius mobilitzats al seu voltant, ressaltant-ne el valor com a matèria primera i les investigacions per a noves aplicacions que s'estan duent a terme.

L'exposició presentarà obres de la coneguda artista internacional holandesa Claudy Jongstra, així com del projecte Tornen les Esquelles, impulsat per Eina Obra i liderat per Martina Manyà i Ana Vivero. Entre les peces exhibides, destaca un monumental tapís original de Claudy Jongstra titulat Transformació Tangible, que commemora una etapa col·laborativa d'activisme ecològic a Barcelona compartida amb Tornen les Esquelles.

A més, la mostra aprofundeix en el potencial de la llana per donar forma a futurs alternatius en el context del pasturatge i aborda qüestions interconnectades, com ara la insostenibilitat ambiental, cultural i econòmica relacionada amb la desaparició del pasturatge, la ramaderia extensiva i la transhumància. Ha arribat el moment de recuperar la llana com a material i de fer créixer totes les seves implicacions mediambientals, artístiques i ètiques.

Paral·lelament a l'exposició s'organitzarà un col·loqui l'11 de gener al Disseny Hub Barcelona, on s'exploraran tots aquests temes amb artistes i experts.

Futur pastoral. Les migracions de la llana és una exposició organitzada per Materfad, Centre de materials de Barcelona, creat i impulsat pel FAD (Foment de les Arts i del Disseny), l'activitat del qual se centra en la generació, la transferència i la divulgació de coneixements sobre materials innovadors. Compta amb la col·laboració d'Eina Obra, plataforma d'EINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona adreçada a promoure, mitjançant el disseny i l'art, la transició de les pràctiques socials cap a futurs socialment i ecològicament sostenibles.

-

Preus