Memòries Sintètiques

Temporal
-

L'Oficina Ciutadana de Memòries Sintètiques és una instal·lació que convida els ciutadans i ciutadanes a participar en la recuperació i reconstrucció dels seus records. L'exposició, Memòries Sintètiques, és una mostra immersiva que fusiona tecnologia amb relats personals, i en la qual es podran veure les imatges creades gràcies a la Intel·ligència Artificial (IA) a partir de records de veïns i veïnes de la ciutat. Aquest arxiu anirà creixent, ja que els ciutadans i ciutadanes que ho desitgin podran participar en el projecte (amb cita prèvia).

Aquesta iniciativa va ser iniciada per un grup de periodistes, dissenyadors, artistes i tecnòlegs creatius anomenats Domestic Data Streamers (DDS). Durant més d’una dècada han estat explorant com la informació complexa es pot transformar en acció mitjançant la fisicalització de dades, l’art de dades i la visualització de dades. Utilitzen el GEN-AI, que ha estat descrit com la manifestació definitiva de les dades, i també s’ha descrit com el precursor d’un futur distòpic i el camí cap a una utopia. Els possibles beneficis i perills de la IA no s’exclouen mútuament; amb aquest projecte, DDS pretén destacar usos alternatius d’aquesta tecnologia. En lloc de centrar-nos únicament en l’automatització i l’optimització impulsades pel mercat, l’objectiu és millorar la nostra capacitat d’entendre’ns i connectar-nos entre nosaltres.

L'Oficina Ciutadana de Memòries Sintètiques és un dels projectes guanyadors de la convocatòria d’ajuts a la innovació urbana “La ciutat proactiva” 2023 de la Fundació BITHabitat

-

Preus