Vinçon & Ikea. 100 objectes d'Ikea que ens hagués agradat tenir a Vinçon

Temporal

Vinçon & Ikea posa en valor el paper democratitzador del disseny que han tingut aquestes dues marques, així com la importància mateixa del disseny en el benestar de les persones. A més, reflexiona sobre com han evolucionat conceptes com ara la sostenibilitat i la funcionalitat. L’exposició proposa un joc de miralls que parla d’allò global davant d’allò local i que explica la història de dos emprenedors amb semblances i diferències, a més d’establir un diàleg entre el disseny escandinau i el disseny mediterrani.

Més enllà d’això, la mostra convida a reflexionar sobre com hauria estat un món en el què la marca global fos Vinçon. L'exposició inclou un taller dissenyat per Curro Claret i per TAKK on es podran portar mobles d’Ikea en desús per donar-los una nova vida.

La proposta, que parteix d’una idea original de Fernando Amat, ànima de l’emblemàtica botiga Vinçon, ha estat desenvolupada per l’arquitecte Juli Capella, comissari de la mostra.

Comissari/a

Juli Capella