“Inspired in Barcelona: A New Decorum” aterra a Design Miami

La ciutat de Barcelona fa el seu debut a l'escena internacional del disseny col·leccionable amb l'exposició "Inspired in Barcelona: A New Decorum" a Design Miami, la fira més destacada del món en aquest àmbit, que es celebra del 6 al 10 de desembre.

"Inspired in Barcelona: A New Decorum" es presenta com un marc conceptual on set creadors vinculats a Barcelona exhibiran les seves obres, destacant per la seva visió innovadora i disruptiva. Els participants inclouen Antoni Arola, Gonzalo Guzmán, Jordi Ribaudí, TAKK (Mireia Luzárraga + Alejandro Muiño), Turbina (Minerva Capdevila & Mateo Fumero), Josep Vila Capdevila i Sanna Völker. A través de les seves peces, aquests dissenyadors aporten una perspectiva contemporània i sostenible a l'art de rebre i honorar les visites.

Aquests creadors, mitjançant el disseny i un enfocament renovat de l'artesania, reivindiquen la tradició mediterrània i, al mateix temps, promouen el compromís amb la sostenibilitat, impulsant l'economia circular. Tot això en nom d'un "nou decorum", mostrant respecte als convidats d'aquesta generació i de les futures:

• Antoni Arola presenta la "Barcelona Lamp", una obra autoportant que projecta conceptualment els cels de Barcelona amb la seva llum subtil.
  • Gonzalo Guzmán, reconegut per les seves escultures d'acer inoxidable, sorprèn amb el seu "Porró". A través del "hydroforming", Guzmán utilitza el mateix vi injectat a pressió per crear una peça única.
  • Jordi Ribaudí presenta una obra única que desafia les expectatives amb la seva "Cadira de Pell Vegana", on incorpora reflexions sobre les contradiccions entre l'aparença i la realitat.
  • La butaca de l'estudi d'arquitectura TAKK és una obra que destaca pel seu origen divers, utilitzant materials reciclats de projectes efímers i una àmplia gamma de procedències.
  • L'estudi Turbina presenta les peces "405 - A" i "405 - B", dues prestatgeries úniques de lloses d’argila que fan referència al moviment i al camí.
  • Amb "Lucky Ressaca", Josep Vila Capdevila transporta els espectadors a un món distòpic on els únics recursos naturals restants de la humanitat són els seus propis residus.
  • Capdevila també presenta "Breakwave", una butaca que ofereix una benvinguda protectora, amb una presència imponent, brutalista i eterna. La peça simbolitza la protecció de les costes del mar Mediterrani.
  • Sanna Völker, presenta els "Näkki Mirrors", una exploració del treball artesanal tradicional de fer miralls inspirats en la llegenda escandinava de Näkki.

L'exposició "Inspired in Barcelona: A New Decorum" demostra la riquesa i la innovació dels creadors de disseny de Barcelona, que continuen desafiant els límits de la creativitat i la sostenibilitat en el món del disseny col·leccionable, consolidant la ciutat com un referent en disseny i avantguarda.

Impulsada per l'Ajuntament de Barcelona i el DHub, l'exposició és organitzada pel Barcelona centre de Disseny i comissariada per la Galeria de Disseny Il·lacions.