Les nostres ceràmiques viatgen a la UNESCO

Amb motiu del Symposium de la Célébration Picasso, celebrat a París el 7 i 8 de desembre, Isabel Fernández del Moral, conservadora de la Col·lecció de Ceràmica i, Isabel Cendoya, conservadora de la d’Arts gràfiques i Disseny gràfic, van presentar el projecte La voluntat de Picasso. Les ceràmiques que van inspirar l’artista, que ambdues van comissariar i que es va poder veure al Disseny Hub del 20 de juny al 17 de setembre de 2023. En el marc de la sessió dedicada a l’estudi dels materials, i més en concret del seu treball en ceràmica, van parlar de la donació de l’artista malagueny l’any 1957 als Museus d’art de Barcelona i de com l’exposició que s’havia celebrat aquell any a Cannes havia afavorit el contacte de l’artista amb el millor de les col·leccions ceràmiques que es conservaven llavors a la ciutat comtal, i actualment al Museu del Disseny -Dhub.

El simposi, celebrat com a acte de clausura de l’Any Picasso i que s’ha celebrat a la seu de la Unesco ha comptat amb la participació de diverses institucions internacionals que han format part del programa d’exposicions de la Célébration Picasso. Ha estat una oportunitat de donar a conèixer el fons de les col·leccions ceràmiques de la nostra institució i de parlar amb experts i reconeguts estudiosos de l’obra de Picasso sobre la relació de l’artista malagueny amb la tradició i l’art dels seus antecessors.